Alleben 1 Fitness

        

Fitness

Kelime anlamı olarak “Sağlıklı ve formda olmak”tır. Birçok egzersize dayalı bir spordur.

Diğer bütün sporlardan farklı bir hedef olarak, bütün kasların tek tek aletli ya da aletsiz çalıştırılmasıyla sıkılaştırılması ve güçlendirilmesi amaçlanır. Esasen bütün sporlar dallarında fitnessta kullanılan egzersizler yer alır yahut bir spor dalına özel bir egzersiz fitnessta yer alabilir. Çünkü her spor dalında vücutta ağırlıklı kullanılan kas grupları vardır. Bu kas gruplarına kondisyon kazandırılması için yapılan egzersizlerin pek çoğu fitness egzersizleri olarak da kullanılmaktadır.

Her kişiye ve belirlenen amaca göre antrenman programları farklılık arz eder. Fitness sporunda kesin bir antrenman standardından söz edilemez. Yani her yaşın, her hayat tarzının ve vücut tipinin birbirinden farklı olarak; bir uzman tarafından takip edilen çalışma programı olmalıdır. Bu spor belirli kalıp ve hedefleri olmadığından dolayı her yaşta yapılabilir. Örneğin 16 yaşında ya da 55 yaşında bu spora başlayabilirsiniz.

Bu sporun vücut geliştirmeden  iki farkı bulunur: Öncelikle gelişmek için değil, sağlık için yapılır. Ayrıca bir fitness antrenmanında kardiyovasküler çalışma (koşmak, pedal çevirmek gibi sizi nefes nefese bırakacak, kalori harcatan ve zindelik sağlayıcı egzersizler) ağırlık çalışması ile birlikte yapılır. Bu nedenle kaslar fazla büyümez, sadece sıkılaşır ve estetik bir görünüm alır.

Dikkat edilmesi gereken konular

Antrenmana başlamadan önce risklerini öğrenmek gerekir. Uygun kıyafet  giyilmeli ve özellikle spor ayakkabı seçimine dikkat edilmelidir. Uzman eğitmenlerin vereceği antrenman programına uyulmalıdır. Sakatlanmamak için antrenman öncesi streching hareketleriyle adalenin ısınması gerekmektedir. Ağırlık egzersizinde hareketlerin nizami yapılması önemlidir. Yeni başlanıyorsa hafif bir antrenman uygulanmalı zamanla ağırlıklar arttırılmalıdır. Ayrıca fitness sadece antrenmana dayanmaz, düzenli bir yaşamı ve kontrollü bir beslenmeyi de gerekli kılar. Beslenme konusu fitness yapanlar için çok önemlidir ve bu sporda başarının temel ayaklarından biridir.

Spinning

Dünya çapında tanınan bisikletçi “jonny G.” Goldberg, yarışlar için hızlı ve rahat hazırlanabilmek için “ spınnıng” i geliştirir. Spinnıng bisikleti adı verilen, özel tasarlanmış sabit bir bisikletle yapılan aerobik bir egzersizdir. Pedal çevirdikçe, sizi motive eden bir müzik çalar ve eğitmen, bisiklete dışarıda bindiğinizi gözünüzde canlandırmanızı sağlayacak şekilde sözlerde bulunarak siz o atmosfere motive eder. Ders sırasında hızınızı sürekli değiştirirsiniz. Bazen çevirebildiğiniz kadar hızlı, bazen de yavaş. Bu kendi içinize bakmanıza ve vücudunuzla çalıştığınız kadar zihninizle de çalışmanıza yardımcı olur.

Spinnıng ciddi miktarda kalori yakar ( 50 dk yaklaşık 500–650 kalori ) ve kalbinizin hızlı kan pompalanmasını sağlayacak harika bir aerobik egzersizdir. Ayrıca üst bacaklarınızın ön ve dışta kalan kısımlarını benzersiz bir şekilde sıkılaştırır. Tek bir temel hareketle sürekli aynı yerde kaldığınız için, fazla koordinasyon gerektirmez ve vücudunuzun aldığı şekle odaklanmanız, diğer tüm aerobik egzersizlerden daha kolaydır. Eğitmenin direktiflerini takip etseniz de, söz konusu hızınız olduğundan, kontrol sizdedir. Fitness seviyeniz ne olursa olsun, hızınızı ayarlayarak dersi yapabilirsiniz.

Gaziantep web tasarım